Aan deze etiquette wil jij je houden in werkmeetings
Aan deze etiquette wil jij je houden in werkmeetings

Aan deze etiquette wil jij je houden in werkmeetings

Strak in je mantelpak op kantoor of lekker comfy in je huispak aan de keukentafel, werkmeetings horen bij de gewone, doorgaanse werkweek. En na een paar jaar werken weet je één ding zeker, deze meetings kunnen alle kanten op gaan. Van een complete chaos tot een verrassend efficiënte sessie. Gelukkig zijn er een aantal simpele (maar belangrijke) ongeschreven regels die het verschil kunnen maken in jouw meetings. Dit zijn de do’s en don’ts tijdens jouw werkmeetings.

Kom op tijd

Ben je vaak fashionably late? Doe dat niet hier! Er is weinig zo irritant als iemand die 5 minuten (of meer) na start van de meeting nog binnen komt druppelen. Zeker als je slechts een half uurtje de tijd hebt, wil je snel tot de kern komen. Dus: zet die reminder en wees er op tijd bij.

Mute jezelf

Thuiswerken is top, maar het kan soms gepaard gaan met een achtergrondmuziekje tijdens de digitale meetings. Een blaffende hond, pratende partner, vragende kinderen, een boormachine van je buurman. De mute-knop is je beste vriend! Dankzij deze optie hoeven je collega’s niets mee te krijgen van jouw drukke omgeving. Gebruik hem en unmute jezelf alleen als je iets te zeggen hebt.

Laat iedereen uitpraten

We snappen het echt wel, soms heb je gewoon briljante ideeën die je gelijk wilt delen. Maar even wachten tot de ander is uitgesproken is wel zo chic. Geen talk-over tactics, gewoon even ademhalen en daarna losgaan met je geniale plannen.

Kom voorbereid

Een agenda van tevoren lezen kost je misschien 5 minuten, en het maakt je toch zeker 10 keer scherper. Je weet waar het over gaat en wat het doel van de meeting is, je komt niet voor verrassingen te staan en kan een echte bijdrage zijn. Lekker professioneel dus!

Maak elke meeting een stukje leuker voor jou én voor de rest. Enjoy goodlife – ook tijdens kantooruren!

Vind meer tips op het lifestyle voor vrouwen platform ladiesgoodlife.